Korona: Vi sikrer trygg strømforsyning
Nordkraft gjør nødvendige tiltak for å hindre koronasmitte. Samtidig må vi opprettholde strømforsyningen - sørge for at alle har lys i pæra.
Vi har alltid døgnbemanning som overvåker strømnettet og kraftverkene til enhver tid, og vi har personell som er klare til å rykke ut dersom det skulle oppstå feil.
Les om våre koronatiltak i lista under.
Beredskapsorganisasjon
Nordkraft er en beredskapsorganisasjon. Med ansvar for kraftforsyning er vi definert som en av de 15 kritiske samfunnsfunksjonene. Vi har aldri opplevd en situasjon som denne, som også skaper usikkerhet hos mange i befolkningen. Som beredskapsorganisasjon har vi jevnlig fokus på å øve på ulike scenarioer, også de ukjente. Vi har i denne situasjonen tett dialog med myndighetene, og vi har klare retningslinjer på hvordan vi skal jobbe.
Iverksatte tiltak
- Det er lagt til rette for å følge avstandsregler i våre lokaler, også for at ansatte skal unngå å være nærkontakter
- Det er særskilt fokus på smittevern og hyppig renhold i våre lokaler
- Nødvendige reiser for drift og vedlikehold utenfor egen kommune gjøres med stort fokus på smittevern og uten nærkontakt med andre
- Møter gjennomføres digitalt
- Ved avtalte hjemmebesøk følges smitteverntiltak som håndvask/desifeksjon, munnbind og min. to meters avstand
Ang. hjemmebesøk
Det Lokale Eltilsyn (DLE) og vår måleravdeling har åpnet opp for hjemmebesøk igjen. Disse varsles i god tid via brev eller telefon. Om du av smittevernhensyn ikke ønsker at vi kommer inn i huset ditt, gi beskjed om det. Der vi gjennomfører hjemmebesøk, følges vanlige smittevernrutiner med håndvask/desinfisering og avstand.
Av erfaring vet vi at i perioder som dette er det dessverre useriøse aktører som gir seg ut for å være andre. Ikke slipp andre som ber om tilgang til måleren din inn i huset.
Vi er selvfølgelig like tilgjengelige som før. Har du spørsmål til DLE, kontakt oss gjerne. Om noen ber om tilgang til måleren din, ber vi også om at du varsler oss via
kundeservice@nordkraft.no eller +47 76 96 11 75I normal drift har vi alltid avtale, ID-kort, uniform og uniformert bil ved hjemmebesøk
Henvendelser til oss
Feilmeldingen er alltid bemannet: tlf. 76 96 11 75
Med de tiltak som er iverksatt, kan det oppstå lengre ventetid både på telefoner til kundesenter og andre hos oss. Dette gjelder også saksbehandling. Vi ber om forståelse for dette.
- Kundesenteret: telefon 76 96 11 75 eller e-post: kundeservice@nordkraft.no
- Feilmeldingen: tlf. 76 96 11 75
- Media: kommunikasjonsansvarlig Vigdis Bogholm 916 01 56
Mer informasjon
Alt nytt med tanke på korona, legges på denne siden, med snarveien nordkraft.no/korona.
Ved feil i nettet, se nordkraftnett.no
Følg også vår Facebookside, der vi deler relevant informasjon: https://www.facebook.com/nordkraft.no
Tiltak for å ta vare på våre ansatte og med det kraftforsyningen
Vi har iverksatt tiltak som skal sørge for at vi har nok medarbeidere på jobb også dersom smitten kommer til Nordkraft. Dette for å ivareta kraftforsyningen.
Vi holder mer enn to meters avstand for å redusere antallet nærkontakter blant ansatte.
Vi har gjort nødvendige tiltak på driftssentralene, for de ressursene som arbeider ute i felt, og for det personellet som arbeider i kontorfunksjoner. Målet er å holde våre ansatte friske, redusere smittefare mellom de ulike gruppene vi har etablert, og med det opprettholde beredskapen.