• - Vi skal benytte de smarte løsningene

Nettsjef Robert Utheim, Nordkraft

Robert Utheim (36) er ansatt som nettsjef i Nordkraft Nett. Han ser frem til å lede et selskap med høy kompetanse på mange felt, og motiveres av forbedringspotensial og å søke gode løsninger for alle.

• Lekkasje i vannrør – hold avstand

Nordkraft og Narvik Vann har en lekkasje i vannrøret mellom Forsnesvann og Taraldsvik kraftverk. De ber turgåere og andre vise varsomhet og ikke ferdes i det aktuelle området.

• Endelig konsesjon i Ullsfjord, Troms

Ritaelva

Torsdag fikk Ullsfjordprosjektene endelig konsesjon fra Olje- og energidepartementet (OED). Ritaelva og Sveingård kraftverk vil bidra med ca. 47 GWh fornybar energi årlig når de settes i drift.

• Utbytte for første gang siden 2013

Adm. dir. Eirik Frantzen

Med et årsresultat på 120,4 millioner (etter skatt) og en betydelig forbedring i konsernets finansielle bæreevne har Nordkraft nådd sine første milepæler mot å komme i posisjon til å gripe mulighetene, visjonen i strategiplanen. Etter flere år med omstilling og null utbytte til eierne, foreslås nå et utbytte på 25 millioner kroner.

• Nordkraft selger Tokagjelet vannkraftprosjekt til Clemens Kraft

Foss Tokagjelet

Nordkraft selger sitt vannkraftprosjekt Tokagjelet (ca. 76 GWh) i Kvam herad til Clemens Kraft. Nordkraft skal være operatør for kraftverket når det kommer i drift. I tillegg er det inngått et samarbeid hvor Nordkraft vil bistå Clemens Kraft med utvikling av prosjekter fremover.

Postadresse:
Nordkraft AS