• Forbedret finansiering

Adm. dir. Eirik Frantzen

Med virkning fra 15. august 2019 har Nordkraft tegnet en ny og forbedret låneavtale med et fellesskap av Danske Bank, DNB og Sparebanken Narvik. Finansieringen som nå er på plass er et viktig steg i riktig retning av flere grunner.

• - Vi skal benytte de smarte løsningene

Nettsjef Robert Utheim, Nordkraft

Robert Utheim (36) er ansatt som nettsjef i Nordkraft Nett. Han ser frem til å lede et selskap med høy kompetanse på mange felt, og motiveres av forbedringspotensial og å søke gode løsninger for alle.

• Lekkasje i vannrør – hold avstand

Nordkraft og Narvik Vann har en lekkasje i vannrøret mellom Forsnesvann og Taraldsvik kraftverk. De ber turgåere og andre vise varsomhet og ikke ferdes i det aktuelle området.

• Endelig konsesjon i Ullsfjord, Troms

Ritaelva

Torsdag fikk Ullsfjordprosjektene endelig konsesjon fra Olje- og energidepartementet (OED). Ritaelva og Sveingård kraftverk vil bidra med ca. 47 GWh fornybar energi årlig når de settes i drift.

• Utbytte for første gang siden 2013

Adm. dir. Eirik Frantzen

Med et årsresultat på 120,4 millioner (etter skatt) og en betydelig forbedring i konsernets finansielle bæreevne har Nordkraft nådd sine første milepæler mot å komme i posisjon til å gripe mulighetene, visjonen i strategiplanen. Etter flere år med omstilling og null utbytte til eierne, foreslås nå et utbytte på 25 millioner kroner.

• Nordkraft selger Tokagjelet vannkraftprosjekt til Clemens Kraft

Foss Tokagjelet

Nordkraft selger sitt vannkraftprosjekt Tokagjelet (ca. 76 GWh) i Kvam herad til Clemens Kraft. Nordkraft skal være operatør for kraftverket når det kommer i drift. I tillegg er det inngått et samarbeid hvor Nordkraft vil bistå Clemens Kraft med utvikling av prosjekter fremover.

Postadresse:
Nordkraft AS